Memory Lane, part 1.

Magalluf, Juli/Augusti 1999.
(Copy+Paste rakt av)

Så var det då dags, det man väntat på i ett cirkus ett halvår; Resan som kom att bli odödlig, (trumvirvel).. Magaluf '99!
8 Man var vi som skulle åka ner till spanjack-land och sola, bada och eventuellt dricka en öl eller två(hundra).

Den 19 Juli började närma sig sitt slut, i väntan på att Johan och Ronnie skulle dyka upp vid ett tiden satt jag mest och gjorde ingenting, Ladsen ramlar in med värskor å allt i min enormt överdimensionerade hall, vi tar varsin bira trycker Fotbollsfilmen från '94 och bara myser.

Klockan närmade sig 3, Johan snarkar som en skogshuggare, vi packar i ordning det sista, sparkar liv i Johan, bär ner väskorna till bilen.

Morsan (jepp så snäll e hon) kör oss till Arlanda, där vänter redan Emil med en flaska Kir i högsta hugg, kanon tänker vi och tar upp våra (Kir rular!).
Kiren tar slut, och de andra ramlar in eftersom, vi checkar in, lagom på lyset redan handlar man en bira för det överkommliga priset av 53 svenska riksdaler(!)
Folk fyllar på snus lager och dyl, ovch vi sätter oss i en hörna, Emil drar upp bandspelaren. Business ekar i terminal 5, skön känsla (nu ere fest!). Då kommer en oxtokig jävel springade från ingenstans gormande om att vi har hotat hans polare.
Det hela löser sig fort och vi skuttar in i planet (iaf jag, på mina kryckor) Där serveras maten omgående, nästan direkt efter somnar jag och Ronnie nästan samtidigt, vaknar gör jag när vi har cirkus 30 minuter kvar att flyga, skön resa =).


Bussen till hotellet tar ungefär 45 minuter, vi hoppar upp på rummen, byter om och ränner ner till Poolen, mycket öl och mycket sång, till sist somnar jag och Ronnie (igen) i solen, brännskadorna gör sig påminda än idag.

From nu har jag inga riktigt klara minnesbilder längre (bra va =) så jag skriver det jag minns:

 

:: Johan myntar det numera klassiska uttrycket "Fuckin' English" strax innan han blir jagad av ett gäng Newcastlesnubbar

:: Johan hoppar sönder en stol för att sedan kasta ner på gatan från våran balkong, nedanför står 2 väktare och receptionisten och tittar på, Summa: 5000 Pissetassar

:: Robban halkar/blir knuffad? på en balkong på 3:e våningen, välter en literflaska med sprit ner till våning 1, spräcker 3 kakelplattor, Summa: 8000 Pissetassar

:: Johan (igen! =) Sprutar ner alla norska flickor med öl, hans sista kväll på Saxo

:: Ronnie kör på mottot "fullast vinner", drar i sig en hela smirre, somnar på nåra flickors balkong och blir hemburen, vaknar och går ut och super ännu mer (stålmannen?)

:: Emil myntar uttrycket "Fett dyngrak" som blir "ganska" välanvänt under 14 dagar

:: Björne och Johan somnar utanför några tjejers dörr

:: Björna får toknobben, han knackar på hos några norska flickor ber om en sovplats, får en madrass och en dörr i ansiktet

:: Jag trycker i mig (minst)12 Koffientabletter på alldeles för kort tid, minns inget mer av den kvällen, men det var tydligen ganska.. hetsigt =)

:: Ladsen i 105(Emil, Robban, Anders och Jonny) köper en Melon, karvar ur den och fyller med sprit, förbannat gott!

:: Vi köpte en 12 litersdrink(!) på "Rogers bar" Pink Panther hette den, smakade som Milkshake och tog slut på knappa 50 minuter

:: Jag får av nån anledning tokryck på emil, börjar veva loss, träffar istället Björnes näsa (som han fick en smäll på veckan innan i ett annat bråk)

:: Jag blir utslängd (kan man det?) från Saxo två gånger på samma kväll, bakvägen båda gångerna

:: Sista dagen med sju timmar framför TVn i hotellobbyn med MTV och "Backstreet boys day" är ett av de värre trauman jag upplevt

:: Biran kostade 13 Spänn.. för ett sexpack(!) spriten gick på 40 kronor litern.. undra varför man blir alkad på en vecka

Förhoppningsvis kommer flera att skriva nåt (som jag inte minns). Fler bilder kommer iaf garanterat

(slänger med en bild också, spontan DIF-kväll på byn med tillhörande stök. det är vi med ett gäng smålänningar)

 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Så mycket skrivet utan en enda histora om tjejer. Man tänker loser men säger det inte.

2007-06-06 @ 18:10:21
Postat av: TBS

Nämde jag inte att samtliga var nere för Pridefestivalen den veckan?

2007-06-06 @ 22:31:02
URL: http://beautifuls.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0