Feberdrömmar.



Har drömt rätt egendomliga drömmar de senaste nätterna.
(Egendomlig är ett bra ord. Outlandish på engelska. Så, nu kan ni pricka av det på gloslistan.)

Natt torsdag-fredag.
Drömde att jag skrev något elakt om Meg Ryan på bloggen.

Inget jättekonstigt kanske.

Förmodligen välbehövligt till och med, men jag ställer mig skeptisk till att hon läser här.

Natt fredag-lördag.
Nu drömde jag att jag precis köpt en stor lägenhet, strax ovanför S:t Eriksplan. Tillsammans med en före detta kollega.

När jag ska inspektera köpet, möter jag fyra DIF-grabbar i blåställ, i köket. I full färd med en helrenovering.

Avgiften låg på niotusen. Lite smådyrt.

När jag berättade om den här drömmen för Åsa, frågade hon kallt - låg ni med varandra?

Om vi låg med varandra?

Snacka om att ha fel fokus.

För det första, niotusen i avgift, med min lön? För det andra var vi mitt i en köksrenovering, det är ingen liten grej vill jag lova. Man ska välja färg på väggarna och skåpluckor och handtag och välja vitvaror och bli rånad av några halvseriösa hantverkare på det.

Jag hade väl för fan annat att tänka på?

Natt lördag-söndag
Tänk dig Råsunda.

Jag vet.

Men försök.

Tänk dig derbyt med stort D.

Uppvärmning.

Ola Andersson (Vi snackar alltså om aiks sportchef) är inne på planen, antagligen för att övervaka uppvärmningen (och synas lite).

Strax innan spelarna värmt klart, avlägsnar han sig mot "Råsundas inre", för att bli intervjuad av Canal+ inför matchen.

Spelargången är dock lite modifierad.

Den är inte gjord av stålvajer och plast (gissar fritt här..)

Den är ett kvinnligt sköte.

En fullt fungerande, mänsklig vulva.

(Var resten av denna jättekvinna fanns, förtäljer inte historien.)

Ett par ben som sträcker sig en bit ut på planen, och i mitten - ingången.

Thats it.

Ola klämmer sig igenom, och står helt oberörd i intervjun några sekunder senare och svarar på frågor som ingenting. Lika cool som alltid, men - han sportar nu en sådär svett-slemmig (i wish) look som bara Thorsten Flinck kan frammana.

Bokstavligen.

Tänk: brylkräm.

All over.


Thorsten, inte Ola.

När jag ser lite nyktert på det hela, inser jag att det är en profetia, Gud har talat till mig.

Han har visat mig framtiden.

Vad jag såg var Berth Miltons aik.


Kör hårt Berra!

Kommentarer
Postat av: Bubba

Obetalbart!

2008-02-24 @ 14:16:31
URL: http://lava.blogg.se
Postat av: Stainrod

Hehe, det bästa jag läst på länge!

2008-02-24 @ 18:26:36
Postat av: K

magnefique

2008-02-26 @ 08:44:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0