Årets..

 
Årets..?

Måste såklart ha en lista.

Listor är skiten.

2007.

Årets..

..Skiva: Costello Music av The Fratellis. Har nog aldrig fastnat så hårt för en platta, den satt direkt och sitter kvar än.



..Bok: Den Längsta Dagen av Cornelius Ryan. Väldigt personlig skildring av händelserna strax före och under D-dagen. Från båda sidorna kan tilläggas. Ska man bara läsa en bok om Andra Världskriget så är det den här. Själv har jag nog snart läst samtliga böcker om samma ämne. Boken skrevs dock inte 2007, snarare femtio år tidigare. Men jag läste den först i år.



..Film: Ganska grått filmår, inget som direkt satt sig i minnet. Apocalypto får bli årets etta, men det beror till lika stor del på den bristande konkurrensen som dess kvalitéer. Napoleon Dynamite var inte från 2007, men jag hade lyckats undgå den fram till i höstas. Löjligt rolig. Superbad hade sina poänger och var stundtals helt hysterisk..

Bourne Ultimatum, snyggt avslut på en genomtänkt, välgjord serie. James Bond, släng dig i väggen.

..Resa: 2007 var ett jävligt resefattigt år, av förklariga skäl. Jag var aldrig mer än 40 mil hemifrån. Höftar till med Karatefyllan på bussen utan toalett, till Gävle i höstas.

..Blogg: Den här. Trodde ni något annat? Har ett litet gäng favoriter som jag läser dagligen, men min är fan bäst.

..Stefan: Stefan Holm är en grym jävel. Han kan hoppa över ett fotbollsmål och kan nästan lika mycket som jag i På Spåret, dessutom verkar han vara en jävligt trevlig kille.

Men vafan, hur ser han ut? Vattenskalle?

Årets Stefan måste helt enkelt bli jag. I tuff Konkurrens.


Självklart måste även Åsa få ett erkännande såhär när allt ska summeras: Att klämma ut Det Vackraste Barnet OCH fixa körkort samma år. Det är stort.


Kommentarer
Postat av: Robban

Nu förstod jag att du menade att eventuellt joina samma kurs som mig(?). Och det vore hur kul som helst. Minns dock inte om det vsr filosofin som var kväll eller internationella relationer. Och hemsidan funkar inte just nu. Vad jag däremot vet är att det är på onsdagar. Men styr upp!

2008-01-08 @ 15:20:36
Postat av: Robban

Filosofi är kvällar. Socrates Göransson?

2008-01-08 @ 15:22:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0