Easy like saturday morning..

Är barnvakt.

Åsa jobbar.

Saga vaknar sådär femiåtta och påpekar lite försiktigt att frukost, det vore trevligt.

Jag, i koma, lyckas på något sätt spilla ut mer än lite av hennes frukost, över sängen, golvet och mig själv.


God Morgon.



Funderar på att betygsätta min kulturkonsumtion i år på en tregradig skala.
1 - Skit, hoppa över.
2 - Mellanmjölkens land.
3 - Bra, se/läs/lyssna

Är lite rädd för att det allra mesta kommer hamna under nummer TVÅ och förmodligen anses som slöseri av tid när det fått smälta in.

Hittills har jag hunnit med:
 Tatt av Kvinnen - Är fortfarande inte riktigt säker på om det här kvalar in till en svag trea, men jag tar med den på nåder. Det är ju trots allt Erlend Loe - Husguden. Ska dock läsa boken igen innan den får ett vettigt omdöme. Plus i kanten; Peter Stormare är med, och snacker norsk. (3)

 Kidulthood - Våldsam vardag för tonåringar i London, har helt klart potential men håller inte hela vägen. Känns som man ansträngt sig för mycket i slutändan. (2) (En uppföljare är på g - Adulthood)

 Flyga Drake - Fantastisk välskriven bok, genomarbetad och genomtänkt. Historia som berör om ett lite bortglömt folk. Men det känns att det är en roman, för allt ska knytas ihop blir det en twist för mycket. Men den här fötjänar ändå sin trea, nästan enbart på språkbruket. Men jag hade faktsikt högre förväntningar. (3) (Filmen är släppt, ska ses när det finns en vettig version att tanka.)


Har en hel del spännande filmer att beta av den kommande tiden, No Country For Old Men av Coenbröderna - ska vara bland det bästa som gjorts i filmväg om man får tro de som hunnit se den.. Måste leva upp till mycket nu, med de förväntingar jag har.
The Man From Earth - ska också vara något i hästväg, ska tydligen ses utan att veta alltför mycket om handlingen.
Control - Biografi om Ian Curtis. Sångaren i Joy Division som hängde sig. Bandet som senare blev New Order, med tillhörande brottarhits.
Expedition Shakespare - Loes senaste verk, måste givetvis ha en plats i bokhyllan.

Sen har jag tänkt se om Bully någon gång, men jag är rädd att rasera den bild jag fick första gången. ÄNTLIGEN en film som känns, hade en riktigt obehaglig känsla efteråt.
Även Loes - Expedition L - ska läsas om, vissa delar var, då, bland det absolut roligaste jag läst.

Tankar dessutom just nu ner en Indisk(!) film, Black Friday. Hoppas att den är textad, min hindi är lite rostig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0