Early bird..

Jaaa, jag vet.

Jag har vetat om morgondagens avslutning på jobbet i säkert en månad.

Jag har till och med varit med och valt ut datumet.

Ganska precis samma dag som Sverige kliver in i EM.

Man skulle ju då kunna anta att jag skulle ha någon som helst antydning till framförhållning, och gjort klart det som behövs göras inför morgondagen, lite, tidigare än typ, nu.

Men icke.

Därför ringde klockan 5.30 idag.

Förutsatt att jag tar mig levande förbi mörkrets varelser, och då menar jag lightversionen - de som rör sig i Huvudsta Centrum, de riktiga, på andra sidan staden, närmare råsunda, skulle jag aldrig, i min vildaste fantasi, närma mig mer än det är absolut nödvändigt. (sex kommatecken i en mening borde vara personligt rekord.)

Mina kollegor, däremot, verkar använda sig av ett visst mått av förutseende - så de ska ta mina dagliga arbetsuppgifter idag, så jag kan bli, åtminstone, hyfsat färdig med det jag åtagit mig till i morgon.

Tack för det.



Solen skiner, Sagas mat-och-sov-klocka ringde ungefär samtidigt som min, så nu äter vi frukost tillsammans och jag slipper sitta på jobbet halva natten.

Nästan helt utan ironi - U2 - It's a Beautiful Day.



Kläm i lite i refrängen också, ni kan den.

Kommentarer
Postat av: Bubba



Det där med barn kanske inte är så dumt ändå.

Du verkar nästan ly....glad ju!

2008-06-10 @ 11:18:50
Postat av: TBS

Visst är det läskigt!

2008-06-12 @ 07:51:40
URL: http://beautifuls.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0