Svärje!

Vad är det för fel på folk?

Så fort det vankas stort mästerskap ska varenda jävel köpa illasittande, gula t-shirtar på närmsta mack.

Förslagsvis med SWEDEN-tryck över hela bröstet.


Alla köper aftonpravdas EM-bilaga och är därmed experter, på allt.


Framförallt ska alla, helt plötsligt, ha en åsikt. Som bara MÅSTE få komma ut.

Allra helst de som inte sett en fotbollsmatch sedan förra VM-finalen.

Ni vet vilka jag menar, de som hörs mest nu.

(Möjligen Sveriges TV-sända kvalmatcher borträknat.)


Masshysteri.


Det här beteendet brukar dock släppa rätt omgående när Sverige blir utslaget.

Varför inte redan på onsdag?


Arbetsro.


Jag vill inte bli trakasserad i tid och otid, så fort ni läst er till något i aftonbladet.

Är det någon form av bekräftelse ni tror er kunna hämta?

Det blir bara pinsamt, för er.

"aaah, vatroru om Chippens skada nurå?"



Lektion ett, egentligen det enda man behöver veta:

Fotbollskulturen är extremt elitistisk, vi är bättre än er, på alla plan, alltid, oavsett resultat.
Ni, motståndarna alltså, ska förintas, dödas, förnedras..

(Man hittar alltid något annat att fokusera på om spelet hackar.)


Sådant kan ni dessvärre inte läsa er till i EM-bilagan, i fyrfärgstryck, på glättat papper.

Det är svårt att upprätthålla den fasaden med en armé av okuniga fotbollsturister i ryggen.


Jag vet inte om det bara är jag, men jag finner det tämligen osunt att ena dagen ha ett fullkomligt sund, fientlig, inställning till skåne, Göteborg och allt vad de heter - och deras fotbollsspelande avkommor, för att nästa dag helt vända på kappan bara för att de har en gul tröja på sig.


Exempel:
Jag, och många andra med mig, önskade Zlatan all världens olycka och smärtsamma könssjukdomar, när han våren 2001 fullständigt förnedrade oss på Stadion.

Sådant glöms inte i första taget.



Seså, plugga in senaste Markoolio-ramsan och låt mig få njuta av Holland i fred.

Kommentarer
Postat av: Bubba



Tur att vi slipper skåningar och gbgare i vårt kära Djurgårn!



Pajas. Du är ett högst osäkert kort inför onsdag.

2008-06-15 @ 17:31:48
Postat av: TBS

Jag visste att det skulle hitta hem.. : )

2008-06-15 @ 20:39:33
URL: http://beautifuls.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0