Mörker.

Bakgrunden är som följer: Vår enda lampa i badrummet är sedan en tid inte längre med oss.

Detta innebär att det är mörkt i badrummet.

Verkligen jättemörkt.

Det lämnar oss med två alternativ, när man ämnar utnyttja badrummets faciliteter:
  • Ha dörren öppen, och bjuda in omvärlden.
  • Tända stearinljus.
Jag valde alternativ ett, tidigare idag.

Givetvis ringer det på dörren, när det är som allra bäst.

Då vi har en nyckel utlånad till ett gäng rörpulare som bland annat ska lufta radiatorerna, tvangs jag avbryta det jag höll på med för att hastigt förflytta mig till hallen och se sådär inte upptagen ut, om de skulle få för sig att stövla in.

Då klockan inte var mer än tolv på dagen, hade jag inte kommit speciellt långt i projekt påklädnad, men ett par byxor hade jag mäktat med.

På andra sidan säkerhetsdörren uppenbarade sig två flickor av modell halvsmå, gissningsvis åtta till tio jordsnurr.

De var ute och slavade ihop pengar till en klassresa, och undrade nu om jag kunde tänka mig att köpa, jag citerar, stora salamikorvar.

På minst två sätt fann jag det hela otroligt underhållande, men jag valde av respekt för de inblandade, att inte förklara det hela djupare.

Dessutom hade jag ingen möjlighet att köpa deras stora salamikorvar, då vi är bortresta vid leveransdatumet.






The Todd, mellan sekund tio till sekund tjugoett.

Magi.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0