Måndag!

På min temporärt(?) nya arbetsplats är måndagarna rätt sköna.

Nu i måndags betade jag av lite datajobb på förmiddagen.



Det gick sisådär:

Dator ett från sent nittotal, rensades på gammal skit och snyggades till lite allmänt.

Word97 finns nu tillgängligt för tanter som vill skriva av sig.


Dator två, ehm, såg ut såhär efter ett par timmars meck:



Efter det tog jag långlunch..

..som följdes av två koppar kaffe..

..även om skiten knappt är drickbart, jämfört med det perkolatorbryggda man själv kokar hemma.

Perkolator är skiten, helt enkelt.


Eftermiddagen blev lite svettigare, ett tag var jag rädd att inte hinna klart med mina uppgifter innan hemgång.

Men efter en strong upphämtning, hade jag presterat:





Inte bara en, utan TVÅ pärlplattor!

Som jag dessutom hann stryka, så jag fick ta hem dem, men inte förrän de svalnat, förstås.

Jackpot.


Måndagen avslutades med ett par välbehövliga pre-självförnedringsfotbolls-aw, i bubbas soffa, för att varva ner liksom.



Kan faktiskt tänka mig att stanna där, på mer permanent basis.

Kommentarer
Postat av: Linus

Ja, perkolatorkaffe är da shiznit. Och jag har hört att pärlplatteläggande är största innegrejen just nu. Du hänger verkligen med. ;-)

2008-09-17 @ 21:33:19
URL: http://omlinus.blogg.se/
Postat av: Bubba

Ska du ockupera min soffa permanent får du betala hyra.

2008-09-18 @ 12:26:25
Postat av: The.Beautiful.S

1-0 Bubba.

2008-09-21 @ 10:37:20
URL: http://beautifuls.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0