Sätta ner foten!

Tidigare idag, när jag cyklade hem från jobbet, passerade jag Huvudsta Centrum, i vanlig ordning.

För att sig ut från centrum, till gångbanan som leder därifrån, måste man passera över cykelbanan.

Långsamt och förvirrat, förslagvis, som majoriteten.

Varför vara annorlunda?


Kärringen idag slog dock alla rekord, ståendes mitt-på-fucking-cykelbanan som en yr höna, kacklandes i sin mobiltelefon.

Fullständigt ovetande om att hon, vid tillfället, var en av världens sämsta människor.


"Kan du för i helvete inte vara ivägen någon annanstans? Kunta!"

Skrek jag, samtidigt som jag fick väja, då jag i det närmaste flög fram, för att undvika att ha ett stycke inbyggd dumkärring inbyggd i min framgaffel.



Eller, jag kanske inta skrek.


Men jag tänkte!


Jävligt högt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0