Det ringde på dörren..

Tisdag kväll förra veckan ringer det på dörren.

Sent.

Saga hade precis somnat, efter en längre kamp.

Irritationen ligger redan på en lagom nivå, när..

-Hej, länge sen du köpte TVn?
-Öh?
-Jag skriver från idag då..
-Eh, jaha?
-Du får en faktura på posten, inom tio dagar.
-...
-Skriv på här.

Busted.

Med skägget i brevlådan.

Fingrarana i syltburken.



Det jag i efterhand störde mig mest på, är ändå hur totalt likgiltigt han skötte sitt uppdrag.

Här är killen som kommer hem till folk, sätter dit dem så det sjunger om det, förnedrar och förolämpar och har inte ens vett att utnyttja situationen.

Öppet mål för en cyniker.

Misantropisk julafton.



Då slog det mig.

Detta jobb är som skapt enkom för Bubba, bortsett från den bristande viljan att konfrontera och ta konflikter (hej vågen).

Det är den ultimata egoboostern att få gotta sig i andras misär, så är det ju.

Om man dessutom är orsaken till misären, då blir det ju bara bättre.



Fantastiskt olyckligt att min relativt nya TV, nu går sönder, lagom till fakturan förfaller.

Trist.

Kommentarer
Postat av: Kungen

Fett med svennebannan o pröjsa licensen.

2009-03-18 @ 18:43:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0