Nådens år, 2009.

Jag ska inte låta småaktiga människor dra mig ner till deras nivå. (men jag hoppas ni dör av smärtsamma, könsrelaterade sjukdomar)

Jag har ju redan bestämt att 2009 ska bli ett bra år, rentav det bästa?

Dessutom kommer Jimmö hit och underhåller i morgon, vem kan vara deppig då?



I morgon ska jag återvända till skolbänken, fortbildning kan man väl kalla det.

Varje fredag i ett års tid, med fullt ersättning från jobbet.

Ibland är min chef bra, men oftast är hon helt jävla fantastisk.

Det som känns allra roligast just nu, är att få lägga lite tanke bakom påklädningen dessa morgnar, lite less "oömma kläder", minst sagt.



Åsa och Saga är uppe bland de snötäckta vidderna hos gammelmormor, norr om märsta och en bit till, vilket innebär att jag är solo hela veckan.

Jag har faktiskt hunnit få en del vettigt gjort, bland annat:

  • Somnat på soffan, i full målarmundering, givetvis täckt av slipdamm.
  • Försovit mig tre timmar, missat en öppning och ett viktigt möte. (Ljugit för mina kollegor, så jag kunde smita hem tidigt. - samma dag..)
  • Intagit en hel middag, i vertikalt läge på soffan, i flytande form - Kostcirkelns viktigaste beståndsdelar - Ale och snus.
  • Målat om hallen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0