Knöl.



Att fånga en cirka två meter lång fyrtumsregel med foten är dumt, gör ganska ont och avrådes tämligen bestämt.

På pluskontot kan dock tillföras en avsevärd mängd rött vin samt starka värtabletter, och, inte minst, omgivings sympatier.

Det kom ett mail..

Stockholm Arlanda - Bangkok TG0961 01MAR10 13.55 - 05.55.
Bangkok  rabi TG0241 02MAR10 08.00 - 09.20.

Krabi - Bangkok TG0250 29MAR10 19.00 - 20.20.
Bangkok - Stockholm Arlanda TG0960 30MAR10 00.45 - 06.05.

Vem hämtar 06.05 en tisdagmorgon i mars? Först till kvarn..

En bild säger mer än tusen ord.



Yeah.

Finkultur i förorten.



Erlend.




Åsa.





Saga.

Kuken.

Idag var vi ute på en liten shoppingturné i Barkarby.

Vi sitter i bilen, jag, som vanligt, lätt bortirrad i mina egna funderingar, tittar på bilarna rakt framför oss på parkeringen - flertalet har bokstaven X i sina registreringsskyltar:

Jag: Vi borde ha en roligare skylt..
Åsa: Mmm..

Jag: Fem lax..
Åsa: Va?

Jag: Fem lax, att fixa en egen skylt.
Åsa: Verkligen? Dyrt..
Jag: Mmm.. Jag har hört det, eller, jag tror det i alla fall..

*teatral tystnadsstund*

Jag: Kuken..
Åsa: Va?

Jag: Kuken, skulle man kunna skriva.
Åsa: Sjukt, jag tänkte precis samma sak..

Åsa: Vi spenderar för mycket tid tillsammans..

God morgon.

Tänkte försöka mig på att illustrera Sagas olika morgonskepnader med hjälp av utvalda bilder, lite som en rebus.

Så här ligger det till: när Saga bestämt sig för att kliva upp, någonstans i spannet mellan strax före fyra och halv sju, oftast klockan fem, plus minus någon minut.

Lite beroende på hur natten varit och hennes dagsform, finns det nu två vägar att välja - Ljusets Väg och Mörkrets Väg.

Inga undantag.

Scenario Ett:
















Scenario Två:












The Bub & The Bruce.

Bubba beträdda Stadions heliga gräs förra helgen, anledningen var dessvärre tämligen motbjudande.

Inte något så ädelt som att utföra gymnastikinspirerade övningar med en lätt berusad, bara lite för ung, flicka.

Nejdå.

Planen var att han skulle fuska sig in i vuxenvärlden.

Cut some corners, liksom.

Hoppa på tåget, när resan nästintill är fullbordad, strax före slutstaionen.

Det fungerar inte så.

Det går inte att bara anamma det gubbigaste av det gubbiga, fullt ut.

Du måste gå den långa vägen.

Om vi dessutom ska spinna vidare på tågliknelsen ovan, innebär det tvivelsutan att slutstaionen i detta fall måste vara Märsta.

Där väntar som bekant jeansvästar och Dire Straits.

Och det är inget man önskar någon.

För övrigt..



Kan man spendera en stor del av sin föräldraledighet, våren 2010, i Thailand för en överkomlig summa.

Någon som vill hyra en möblerad trea?

Dåligt.

Måste bättra mig omgående.

Gnistan finns inte där, den insiktsfulla sarkasmen är död.

Förlåt.

Summertime.

Utan att jag riktigt märkte hur det gick till, så blev jag idag den person jag föraktade mest under min tid på landet - eller ja, nästan.

Jag körde bil, och tyckte det var roligt.

Bilen var en Audi (säger mig förvisso ingenting, men den är dyr, vilket är av stort vikt att poängtera.), det var tomt på vägen och det gick rysligt fort.

Hoppas dock att steget till bilintresse aldrig planteras.

Då blir det jämfotahopp från västerbron.

Efter isen lagt sig.

Borde vara till helgen.



För övrigt, så återstår det FEM arbetsdagar av detta läsår, sen väntar åtta veckor i hängmattan.

Typ.

Dubbla körskolepass samt morgonträning i dryga två veckor väntar, 7.4 kilo prestationshöjande preperat är beställt, kommer vara sjukt slimmad lagom till nästa sommar.

Sommarens lektyr är beställd från bokus. Kan inte motivera det mer än att det är ett vagt allmänintresse, Koranen och Bibeln står för övrigt orörda i bokhyllan sedan ett antal år.

Bra.

Idag hade jag en sån där dag, ni vet, eller, alla utom Bubba vet, när allt bara sitter som en fläskläpp.

Livet, som det är tänkt att vara.

Har tid för samtal med Herr Tatuerare för en rejäl pjäs som ska appliceras under höst/vinter.

Jag har bestämt mig för att testa konditionsboxning - det finns bra tider och tillgång till gym nära jobbet, i DIFs regi.

Obeskrivligt passande.

RSS 2.0